ניתוח נתונים – גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי ורב עוצמה שמספק תובנות מעמיקות על התנהגות הגולשים באתר שלך. זה כמו מצלמה נסתרת שמצלמת כל מה שקורה באתר: מי מגיע, מאיפה הם באים, מה הם עושים באתר, ואפילו מה גורם להם לעזוב. בעזרת המידע הזה, אתה יכול לשפר את האתר שלך, להגדיל את המכירות ולהשיג את המטרות העסקיות שלך.

 

למה גוגל אנליטיקס הוא כלי כל כך חשוב שיכול להועיל לך?

הבנת הקהל: גוגל אנליטיקס עוזר לך להכיר את הקהל שלך מקרוב. תדע מי הם, מה מעניין אותם, ומאיפה הם מגיעים.

שיפור חווית המשתמש: על ידי ניתוח הנתונים, תוכל לזהות נקודות חיכוך באתר ולשפר את חווית הגלישה. למשל, אם תגלה שגולשים נטושים עמוד מסוים, תוכל לשפר את תוכן העמוד או את העיצוב שלו.

שיפור קמפיינים שיווקיים: גוגל אנליטיקס מאפשר לך למדוד את יעילות הקמפיינים השיווקיים שלך. תדע אילו ערוצים מביאים לך את התוצאות הטובות ביותר, ואילו ערוצים פחות יעילים.

קבלת החלטות מושכלות: הנתונים שמספק גוגל אנליטיקס עוזרים לך לקבל החלטות עסקיות מושכלות. למשל, אם תגלה שמוצר מסוים פופולרי במיוחד, תוכל להשקיע יותר בשיווק שלו.

 

איך גוגל אנליטיקס עוזר לך להבין את הקהל שלך?

דמוגרפיה: גוגל אנליטיקס מציג נתונים דמוגרפיים על הגולשים שלך, כמו גיל, מין, מיקום גיאוגרפי, ושפה. מידע זה עוזר לך להבין מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

עניין: גוגל אנליטיקס מראה לך באילו דפים הגולשים שלך מבקרים, כמה זמן הם נשארים בכל דף, ואילו מילות מפתח הם משתמשים כדי למצוא את האתר שלך. מידע זה עוזר לך להבין מה מעניין את הקהל שלך.

התנהגות: גוגל אנליטיקס עוקב אחר התנהגות הגולשים באתר שלך, כמו כמה זמן הם נשארים באתר, באילו שעות הם מבקרים, ומאיזה מכשיר הם משתמשים. מידע זה עוזר לך לשפר את חווית הגלישה באתר.

מקור התנועה: גוגל אנליטיקס מראה לך מאיפה הגיעו הגולשים שלך (חיפוש אורגני, רשתות חברתיות, פרסום ממומן וכו'). מידע זה עוזר לך להבין אילו ערוצי שיווק עובדים הכי טוב עבורך.

 

הסיפור המעיין של אילנה ממחיש את זה בצורה חדה ומעניינת:

אילנה היתה בעלת חנות מקוונת למכירת מוצרי ספורט. היא השקיעה הרבה כסף בפרסום, אבל המכירות לא עלו כמו שקיוותה, רחוק מזה. 

אילנה החליטה לבדוק את הנתונים בגוגל אנליטיקס כדי להבין מה קורה.

מה שגילתה הפתיע אותה מאד! 

רוב הגולשים שהגיעו לאתר שלה היו נשים בגילאי 30-40, שחיפשו ציוד לפילאטיס… 

אילנה קלט פתאום שבעוד היא התמקדה בשיווק לרוכבי אופניים ומוצרי ספורט, רוב הקהל שלה התעניין בכלל בפילאטיס!

על סמך המידע הזה, אילנה שינתה את אסטרטגיית השיווק שלה. היא התמקדה בשיווק לנשים בגילאי 30-40 שמעוניינות בפילאטס. היא הוסיף מוצרי פילאטס למלאי, שיפרה את תיאורי המוצרים, והתחילה לפרסם ברשתות חברתיות פופולריות בקרב נשים.

תוך זמן קצר, המכירות של אילנה החלו לעלות בצורה משמעותית, כיום היא מתעסק בעיקר במכירת מוצרי פילאטיס ומוצרים נלווים ופחות במוצרי ספורט 

היא הבינה שלעולם לא היתה מצליחה להגדיל את המכירות אם לא היתה מבינה את הקהל שלה ואת הצרכים שלו.



איך משתמשים בגוגל אנליטיקס?

התקנה: לאחר שתיצור חשבון בגוגל אנליטיקס, תקבל קוד מעקב קטן שאתה צריך להוסיף לקוד המקור של האתר שלך. הקוד הזה יתחיל לאסוף נתונים על כל גולש שמגיע לאתר.

הגדרת מטרות: הגדר מטרות שאתה רוצה להשיג באתר שלך, כמו רכישת מוצר, הרשמה לניוזלטר, או צפייה בדף מסוים.

ניתוח נתונים: גוגל אנליטיקס מציע מגוון רחב של דוחות ודו"חות מותאמים אישית. תוכל לראות:

מקורות תנועה: מאיפה הגיעו הגולשים שלך (חיפוש אורגני, רשתות חברתיות, פרסום ממומן וכו')

התנהגות באתר: כמה זמן הגולשים נשארים באתר, באילו דפים הם מבקרים, מה שיעור הנטישה.

מכשירים: באילו מכשירים משתמשים הגולשים שלך (מחשב, טלפון נייד, טאבלט).

דמוגרפיה: מידע דמוגרפי על הגולשים שלך (גיל, מין, מיקום גיאוגרפי).

יישום השינויים: על בסיס הנתונים שתאסוף, תוכל לבצע שינויים באתר שלך כדי לשפר את הביצועים.

 

אני חייב לשתף אתכם בסיפור נוסף שממחיש את ניתוח התנהגות הגולשים באתר

חנות אופנה מקוונת קטנה התקשתה למכור את קולקציית הקיץ החדשה שלה. הם השקיעו הרבה כסף בשיווק, אבל המכירות לא עלו. הם החליטו לבדוק את הנתונים בגוגל אנליטיקס כדי להבין מה קורה.

מה שהם גילו הפתיע אותם. למרות שהרבה אנשים נכנסו לעמודי המוצרים, מעטים מהם הגיעו לעמוד התשלום. 

הם החליטו לחקור את העניין לעומק וגיליו שהתהליך של הוספת מוצר לעגלה היה מסורבל ומבלבל. 

בנוסף, הם גילו שהתמונות של המוצרים לא היו ברורות מספיק.

החנות החליטה לבצע שינויים: הם פשטו את תהליך התשלום, שיפרו את איכות התמונות והוסיפו תיאורים מפורטים יותר למוצרים. תוך זמן קצר, המכירות החלו לעלות בצורה משמעותית.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אתכם גם זה:

מה זה – UI/UX, וגם הכל על חווית משתמש

תחזוקת אתרים – מה זה ולמה צריך?

קידום אורגני (SEO) – מה זה?

תפריט נגישות